tisdag 9 april 2013

Liebster Blog Award


 




Yey, dags för Libster Blog Awards frågorna! Yey XD TACK SÅ HIMLA MYCKET till Liv, Alba, Vera och Elvira. Jag är så glad, det känns som om jag vunnit en Oscar XD
Men frågorna ska jag svara på, yey.

Vad ville du bli när du var liten?
Gosedjur. Nä, jag kommer inte ihåg. Eller jo, en sak som jag ville bli JÄTTEMYCKET var arkeolog. Och gräva upp en massa gamla grejer med en liten borste, det har jag velat bli i typ fem år, och än har jag inte helt gett upp idén. Roligare än att sitta och ruttna bakom ett skrivbord i alla fall.


Vad är du idag?
En trettonårig, gitarrälskande skriv- och läsnörd som går i åttan i ett fasansfullt land som går under namnet Sverige. Med en svaghet för bra musik, godis och deckare.

Vart vill du helst resa?
LÄTT. Nya Zeeland! Länge leve Sagan om Ringen! Japan skulle ju vara trevligt, men så långt bort D: (och det är ju inte Nya Zeeland...). Paris- helst inte. Hart vart där flera gånger och stället är en aning överskattat. Hmm, något ställe i England jag inte vart i då. Jo, Skottland eller Irland skulle jag gärna vilja åka till! Det var väl det.



Var ser du dig själv om fem år?
Om fem år är jag arton, nästan nitton år och är antagligen på jorden-runt resa eller som en fattig student på något universitet i Oxford. Varför hoppas på lite när man kan hoppas på mycket? Förhoppningsvis kommer mina betyg vara Makalösa på hög nivå, så jag kan bli, vad det nu är jag vill bli, i framtiden. För att vara lite mer realistiska slutar jag väl på ett universitet i typ Borås.

Rött eller vitt?
Rött.




Sommar eller vinter?
SOMMAR D: Jag lider i det här landet. Det är APRIL och fortfarande snö D: Jag gillar ju det mysiga med vintern och julen, men jag gillar inte all denna snö. Och på sommarn kan man käka glass, bada, åka på semester (sommarlov :D) till något coolt ställe och gå på långa promenader i den fina naturen, vilket inte är lika kul när fryser sönder hela tiden.


Skog eller hav?
Oj, det var en svår fråga. När jag bodde i Lux så såg man löjligt lite av havet, för det fanns inget, bara några äckliga pooler, så jag har väl vant av mig med extasen att komma till havet. Skogen däremot, älskar jag. Så många roliga grejer man kan se, höra, göra. Det är så fin stämning där, ibland, när den inte är full med galna turister eller scouter. Men jag gillar ändå verkligen hav, så det var en jämn match.


 

Vad gör dig ledsen?
Herregud, jag orkar inte gå igenom alla slags förtryck, hemskheter och sjukdomar som finns i världen. Snälla, inte på en tisdag. Ring mig på en lördag så kanske jag är lite piggare. Så jag tar några som inte är HELT självklara. 
När böcker/filmer är sorgliga på någon punkt.
När någon av mina grejer kraschar, typ min dator.
När jag tappar bort något fint, typ min klocka.
När jag lyssnar på en sång som är för fin för att finnas.
När jag glömt vattna min växt..:´(

Vad är det bästa du vet?
Musik, böcker, spela gitarr, rita serier, när min favoritkaraktär får ett lyckligt slut, engelska deckare, rita porträtt, hattar, mina kompisar, choklad, film, färger, serier i allmänhet, målningar, fin natur, dans, när någon ger mig beröm, hoppa runt hysteriskt, skratta så hårt att man inte kan sluta och alla tror man är sinnessjuk, te, m.m.

Jag håller med Elisabeth och säger att ni som inte fått någon nominering än kan sno en av mig, och att ni kan känna att ni HELT KLART förtjänar den, för ni är awesome :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar