söndag 4 maj 2014

Farväl bloggen! (typ)

Hejhej... Som ni kanske märkt så har jag inte skrivit på länge.
VÄLDIGT länge.
Skolan har fått överhanden och dominerat mitt liv ett tag nu, vilket det verkar som om den kommer fortsätta att göra. Detta har lett till att jag inte läst lika mycket som jag brukade göra, och alltså inte skrivit så många recensioner.
Detta ledde till att jag blev väldigt stressad av båda skolan och dessutom av bloggen. Jag fick skuldkänslor när jag inte hade något att skriva och det blev svårare att komma på något att skriva om för jag var så trött hela tiden. Bloggen var menad att bara vara någonting jag gjorde för att det var roligt, vilket det inte var längre eftersom jag ansträngde mig för att göra någonting jag inte riktigt ville göra.
Därför tog jag en VÄLDIGT lång paus, och jag har kommit fram till beslutet att lägga ner bloggandet.
Snyft.
Jag kommer såklart inte ta bort bloggen från internet, mina recensioner och andra inlägg kommer fortfarande vara tillgängliga för alla!. Då och då kanske jag uppdaterar något litet så inte bloggen tas bort.

Att starta en blogg har varit en av de bästa sakerna jag har gjort. Jag har läst en MASSA böcker och dessutom utvecklat mitt skrivande, vilket mina lärare säkert är väldigt glada över. Jag har fått recensionsex från förlag utan att ens be om det (perfekt för en lat person som jag) och jag här lärt mig massor om böcker och annat genom andras bokbloggar. Jag har fått kontakt med jättehärliga personer genom bloggandet, och hade dessutom turen att möta några under bokmässan förra året! It was a blast! Bara goda saker har kommit från bloggandet, bortsett från det där med stressen då...

Nu ska jag inte bli sentimental eller så, men jag kom just på att jag missade bloggens två-års-jubileum.
Synd.

MEN DET ÄR INTE ÖVER ÄN!

Jag vet inte vad som kommer hända i framtiden, jag kanske bryter båda benen och får ligga på sjukhus i tre månad, då kanske jag tar upp bloggandet igen!
Jag tänker se till så att bloggen inte tas bort delvis för att andra ska kunna läsa recensioner och sånt, och delvis ifall jag plötsligt får lust att börja skriva igen!

Vi kanske ses på bokmässan någon gång?

Jepp, det var väl det jag ville säga.
Hejdå då.
So Long.
Au revoir.
HAREGÖTT!

8 kommentarer:

  1. Nej men WHAAAAAAAAAAT?! Du måst skämta.
    Okej, men det kanske du inte gör. Hoppas du gör det.
    Nej men påriktigt jag ÄLSKAR dig och din blogg! Och nu typ ... försvinner den.
    Tur att du inte tar bort den helt, och hoppashoppashoppas du tar upp bloggandet nån gång igen!
    Kommer sakna dig och bloggen så in i helsicke. Men jag förstår ju dig också, hoppas det blir lättare med skolan snart!
    Men okej, vila i frid då. ♥ :'((((((

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naw, tack så HIMLA mycket :D <3 Jag kommer sakna dig och din blogg också!
      Jag hoppas VERKLIGEN att jag tar upp bloggandet igen, och om/när jag väl gör det förväntar jag att din och andras bloggar fortfarande är kvar så jag inte blir helt ensam i bloggosfären :)

      Radera
  2. Hoppas verkligen vi ses på bokmässan någon gång! :D <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA! Vi sågs ju inte förra året, så det hoppas jag verkligen! :D <3

      Radera
  3. Omg. SÄG ATT DU SKÄMTAR SÄG ATT DU SKÄMTAR SÄG ATT DU SKÄMTAR :'(
    Karin, gör inte såhär mot mig....
    Just nu: My thoughts are stars I can't fathom into constellations <3
    I'll wait for youuu to come backkkk :*

    Men jag förstår dig helt och hållet och stöttar dig i din sak. Som du redan vet lilla kära barn så älskar jag dig fina människa och din underbara lilla blogg något innerligt, du är en av mina absoluta favoritbokbloggare :D <3
    Jag kommer verkligen sakna dig, men om du tror att det är över så tror du fel... One day a new time will rise! Okej, nej, men bara så du vet så kommer du komma tillbaka, enligt profetian. Eller, det är i alla fall vad jag hoppas på. Jag ska vänta på dig. Precis här. :)

    Förlåt för den långa kommentaren och allt konstigt flams och trams, men det bara blev så när jag skulle uttrycka mig ;)<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. AW :( Snyft, stop getting me all teary and stuff...
      Älskar dig också (och din blogg!!!) <3
      "One day, I shall come back. Yes, I shall come back."
      'Till we meet again XD
      Flamsigt och tramsigt, precis som det ska vara XD <3 Hoppas vi ses på bokmässan någon gång!! KRAM! ;)

      Radera
  4. Synd att du lägger ner, men det har varit roligt att läsa din blogg och få ta del av dina recensioner, ha det bra! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma :) Och tack så mycket :D

      Radera