måndag 6 maj 2013

Uppdatering- varför jag inte hunnit blogga


 


Ehehehe...*skrattet dör ut*, jag skäms otroligt mycket över hur lite jag har bloggat.
Seriöst. Detta är pinsamt.
Så för att inte alla ska börja hata mig eller dra förhastade slutsatser så tänkte jag bara förklara de främsta anledningarna till min frånvaro:

1. Skolarbete.
Antagligen den tråkigaste anledning som finns, men sant, tyvärr. Jag går alltså i åttan. Nästa år går jag i nian, och sen är det raka vägen in i gymnasiet (Hjälp D:), och det är grymt mycket skolarbete. Det känns lite som om hela skolan slappat hela första terminen (då vi knappt hade några läxor alls) och nu inser att HJÄLP, skolan håller på att förvandlas till en lekpark för idioter, vilket måste förhindras till varje pris. Så de ger oss så mycket läxor och prov och test att man kan. INTE kul, men dock viktigt.


(1.5) Musik
Jag och några i min klass höll på med ett musikprojekt som var askul, men det tog verkligen en STOR del av vår fritid. Det blev kanske lite misslyckat, men det var en fin idé vi hade.
 
2. Youtube tar över mitt liv O_o
Jag försöker verkligen, jag lovar. Men..ah...det går inte. Så svårt.
 
3. Lästorka
Jag har inte hunnit läsa särskilt mycket. Bl.a. på grund av skolarbetet, men också på grund av andra saker. Men eftersom jag just nu lever i ständigt hot av att min avskyvärda syster ska ta boken jag läser (för att jag tar "så lång tid på mig", pfft.) så ska jag nog börja läsa "på allvar", om man säger så.
 
4. Fritid
Jag har inte särskilt mycket aktiviteter jämfört med de flesta, antar jag, men ändå, det är jobbigt... Visst, att gå på gitarr är inte jobbigt, men det tar ändå tid. Och dans tar ännu mer tid. I lördags hade vi uppvisning, och på vanliga lektioner tar det först en halvtimme att åka den hemska tunnelbanan, sen dansar man i en timme, och sen halvtimmen tillbaks. Alltså, lördag- dans, söndag- gitarr. För att inte tala om hur mycket jag måste städa på grund av att mitt rum ser ut som ett bombnedslag...

DESSUTOM
(VIKTIGT)
Det blir INGET bloggande mellan denna lördag och lördagen efter. Vi ska på klassresa i Italien i en vecka, wohoo. Och internet är såklart förbjudet.

Ja just det, jag skulle ju börja recensera filmer, ehe. Men nu har jag faktiskt ett par filmer jag är sugen på att recensera, så varsågod och rösta! Men helst innan lördag, så jag kan skriva recensionen innan jag åker till Italien :D

Filmerna:



Och om ni har en film som ni är intresserad av men inte har sett, så kommentera gärna och säg vilken film det är, så kan jag se den och skapa en åsikt :D

Vilken film vill ni se recenserad?




  
pollcode.com free polls 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar