måndag 27 maj 2013

Big Books tag/Tegelstenstaggen

YEY, jag är tillbaka :D Det var helt otroligt i Italien och vi hade SÅ kul, så det var en väldigt lyckad resa. Men nu har jag blivit taggad av Alba att göra Big Books Tag, eller översättna versionen av Nelly: Tegelstenstaggen. Den går ut på att man ska hitta de fem tjockaste böckerna man har läst, och de två tjockaste böckerna man inte läst.Ni som har hela Game of Thrones-serien hemma förstår vilket problem jag har. De är så tjocka, så mer än hälften av böckerna jag visar i den här taggen kommer vara Game of Thrones-böcker... Och ursäkta för de dåliga bilderna...

De fem tjockaste jag läst.

 
A Storm of Swords (1216 sidor)
Väldigt sliten bok.
 
 
A Clash of Kings (1040 sidor)
 
 
Harry Potter och Fenixorden (1001 sidor)
 
 
A Game of Thrones (864 sidor)
Också väldigt sliten.
 
 
Tystnad, tagning (645 sidor)

De två tjockaste olästa böckerna
 

 
A Dance with Dragons (1184 sidor)
Inte sliten alls.

 
Svärdet och Spiran (1077 sidor)

2 kommentarer:

  1. Roligt! ;p
    Har taggat dig (igen) att göra 5 Books To Movies-Tag: http://boklyckan.blogspot.se/2013/05/5-books-to-movies-tag.html ^^ <3

    SvaraRadera
  2. Game of thrones- böckerna är verkligen tegelstenar, det är bra böcker men dem alla är oerhört tjocka och tunga ;)

    SvaraRadera