söndag 9 juni 2013

Sommarlovstaggen!

Tack så himla mycket till Ebba som taggade mig! Om ni inte visste det så älskar jag att göra såna här enkäter XD

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
A Feast for Crows, Clockwork Princess, Leviathan, Rubinröd och Älskade syster.
 
2. Vilken bok är du egentligen inte sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
The Titan's Curse, tredje boken i serien om Percy Jackson. Jag måste verkligen läsa ut dem, men jag orkar aldrig...Det var inte så att jag inte tyckte om de två första böckerna, men ettan var den första bok på engelska jag läste så jag fattade inte allt. Och tvåan tog mig ett år att läsa ut för att jag glömde bort den.
3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
Jag har ingen aning, eftersom jag aldrig vart på det stället vi ska till (Öland O_o dun dun DUN) så hur ska jag veta de bästa ställena att läsa på? I solen i något träd, antagligen. Jag tänker minsann sitta i ett träd och läsa någon gång i mitt liv.
4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?
Suck, jag kommer väl häcka i mitt rum i sängen eller sitta i en solstol och läsa. Usch vad tråkigt.
 
5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Jag hoppas på A Feast for Crows? För jag vill verkligen att den ska vara bra!
 
6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
Passa på att läs någon riktigt tjock bra bok! Jag skulle välja Döden löser alla problem eller A Game of Thrones!
 
7. Strand eller hängmatta?
Hängmatta för guds skull! Anar ni ens problemen med sandstrand? Vinden som blåser, sand som blåser och fastnar mellan sidorna, ens blöta händer som lämnar avtryck på papperssidorna och när man får sol överallt och måste ligga på rygg för att bli brun om magen och får sol i ansiktet och måste ha solkräm och ont i armarna när man måste hålla upp boken för 1. kunna se något, och 2. skymma solen. Hängmatta tack.
8. Deckare eller roman?
Ouch. Svårt val. Det får väl bli romaner eftersom det täcker många fler genrer än deckare, även om jag är väldigt förtjust i dem.

9. Favoritgenre?
Det blir väl fantasy eller dystopi.

10. Tagga 3 andra!
Kreativ som jag är taggar jag alla som inte gjort den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar