torsdag 1 november 2012

Rapport från Science Fiction-bokhandeln DEL 2

Ja, den här gången köpte vi MYCKET böcker. Jag köpte mest böcker av alla, och köpte ändå för billigaste priset. Jag köpte fem böcker, plus en bok i akademibokhandeln. Och min syrra köpte fyra böcker (plus en bok i akademibokhandeln som hon köpte till Liv). Eftersom de bästa böckerna kommer från Sience Fiction-bokhandeln, så tar jag den från Akademibokhandeln först, så spänningen stiger. Sen när böckerna från Science Fiction-bokhandeln kommer, så tar jag syrrans böcker först. Så ni fattar.

 
Liv och Lovisa
Emma Granholm
Liv sa att den var jättebra (fast det kan ha varit för att den hette LIV?) och dessutom hade jag ett rabattkort som snart gick ut, så jag passade på. Den verkar väldigt rolig och somrig, och det var väldigt längesen jag läste en bok på svenska.
 
Syrrans böcker
The Complete Novels of Jane Austen
Jane Austen?
Suck, typist Vera att köpa den, den var SÅ HÄR tung, usch. Jag har bara läst, hehe, en av Jane Austens verk, Emma, men jag ska nog åtminstone läsa Stolthet och Fördom. De är ju trots allt klassiker, varenda bokslukare måst läst åtminstone två böcker av Jane Austen under sitt liv, man kan inte bara sitta och läsa fantasyböcker i hela sitt liv (Kan man visst!). Boken innehåller: Sense and Sensibility, Pride & Prejudice, Mansfield Park, Emma, Northanger Abbey, Persuasion, Lady Susan.
Jag kan dock stolt säga att jag sett alla (utom Lady Susan, som jag inte ens tror blivit film) som film/TV-serie minst en gång.
 
Vindens namn
Patrick Rothfuss
Jag har ingen aning om vilken bok den är, men omslaget ser trevligt ut, så den är säkert bra. Dessutom står det under titeln "Berättelsen om Kungadråparen", och det är säkert trevligt.
 
Cloaked
Alex Flinn
Tja, retellings är ju supermysigt, och så var ju Beastly av samma författare SUPERBRA, så jag hoppas verkligen att den här också är det. Fast jag har fortfarande inte fattat vilken saga den är en retelling på.
 
Shadowheart
Tad Williams
Jag förklarade ju i förra rapporten om det konstiga systemet med dessa böcker på svenska. Detta är alltså den sista boken (i Sverige de två sista böckerna) i den superbra serien. Vi köpte den billiga pocketversionen, även om omslaget till den inbundna var snyggare.
 
Mina böcker
 
Blameless
Gail Carriger
Usch, jag HATAR cliffhangers i böcker, så jag var bara tvungen att köpa fortsättningen, de var så billiga. Dessutom är omslaget en av de snyggaste i serien.
 
Heartless
Gail Carriger
Tänk om cliffhangern inte löser upp sig? Då måste man vara beredd.
 
Timeless
Gail Carriger
Nåja, man måste ju passa på.
 
Clockwork Angel
Cassandra Clare
Jaa! Äntligen har jag den här. The Mortal Instruments är ju en av mina favoritserier, så jag var bara tvungen att köpa den här. Den ska tydlingen vara som en prequel till TMI. Inga karaktärer kommer såklart var med (det är på typ 1800-talet den utspelar sig), men tydlingen ska Magnus iallafall vara med lite ;D Vilken tur.
 
Nightshade
Andrea Cremer
Eftersom flera tycker att det här är den typ bästa boken de läst, så passade jag på att köpa den. Den verkar väldigt spännande, och jag har ganska höga förväntningar på den. Så det är bäst för den att den är bra, annars har jag slösat bort en massa pengar.
 
 
Så många böcker att läsa! Måste se till att läsa ut Our Tragic Universe så jag kan börja på dessa smaskiga exemplar :3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar