onsdag 30 januari 2013

Happy Bookaholic!

Vad älskar du med att köpa nya böcker? 
Tja, själv börjar jag nästan dregla när jag ser alla nya snygga omslag som jag har att sätte in i bokhyllan. Och så älskar jag att man kan ta sin tid, jag skulle kunna gå omkring i timmar utan att få tråkigt, och gå igenom varenda bok. Och så känns det alltid så beskyddande när gigantiska bokhyllor reser sig omkring en.
Hur ofta köper du nya böcker? 
Mer ofta än vad jag borde, tyvärr XD Vi köper online lite titt som tätt, och varje gång vi är på stan eller någon annanstans och vi får syn på en bokhandel så måste man liksom gå in...

Fysisk bokaffär eller bokhandlar online - vad föredrar du?
Fysisk bokaffär, helt klart. Visst går det snabbare med online, men fysisk bokaffär är mysigare.

Har du någon favoritbokaffär?
Science Fiction-Bokhandeln. Den är så stor och har både svenska och engelska och serier och både nya och gamla böcker :D Och så har de dessutom filmer.


Brukar du förbeställa böcker?
Nope, vi väntar alltid.

Har du en månadsbudget för bokinköp, som du inte får överskrida? 
Nej, det är inte JAG som betalar XD

Bokköpstopp - är det något för dig? 
Pfft, aldrig i livet.
 
Hur stor är din bokönskelista?
GIGANTISK. Skojar bara, nu för tillfället är jag faktiskt rätt så nöjd med det jag har, även om det finns flera böcker jag vill ha.
 Vilka tre böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU?
Clockwork Princess (den måsteväl räknas, [bubble] och Profetens Tid (och med NU menar jag den här sekunden, jag ändrar mig hela tiden.

Vem taggar du vidare?
Jag tror de flesta har gjort det redan, så jag taggar alla som inte gjort det än *lat*.

1 kommentar:

  1. Hej du! Jag har spelat saxofon i bara ett halvår, min senaste läxa var Bamse! Hahaha! Men det är väldigt roligt och det går bra! Hoppas att du får börja spela trumpet så snart som möjligt! Harebra

    SvaraRadera