söndag 13 maj 2012

11 frågor från Djuralex!!!

1. Om du inte hette vad du hette vad skulle du vilja heta?Tja, om man menar riktiga namn så vet jag inte riktigt. Det måste passa mig. Lavinia är fint.  

2. Vilket husdjur skulle du vilja ha som du inte har?
En liten drake, jag har ingen sån! Eller kanske en liten panda, fast de djuren skulle nog ha det bättre i det fria!

3. Vilken är den sämsta boken du har läst?
Ehhhh...svår fråga. Jag vet, det är ett tråkigt svar, men jag har faktiskt ingen aning. Kan inte komma på någonting.

4. Vilken är din favoritårstid?
Höst! Det är varken för kallt eller varmt, det är så fina färger, och jag fyller år!

5. Skulle du vilja skriva en bok?Ja, gärna! Fast frågan är om jag kommer ha tillräckligt med tålamod för att orka skriva allting...

6. I såna fall vad skulle den handla om (genre)?
Det ska vara kärlek med, gärna lite fantasy eller åtminstone något onaturligt, fast man vet ju aldrig hur det blir, jag har ju börjat skriva en berättelse som inte har det minsta övernaturliga i sig.

7. Vad är det sötaste som finns?
Hundvalpar, fjärilar, nyckelpigor, kattungar, mina kompisar, gosedjur, finns massor! Går inte att skriva ner allting!

8. Oftast är du arg/sur, glad/postitiv, trött vilket?
För det mesta optimist och glad, fast det kan ändras.

9. Gillar du att stå framför publik (redovisa/framföra) något?
Ja! Det är superskojigt! Jag fattar inte varför jag inte börjat på teater, för göra det i Sverige istället!

10. Vilken är den sorgligaste boken du har läst?
Oooo...Nattjakt är sorglig, Blodsarvet-serien var också faktiskt sorglig. Men jag tror inte jag läst särskilt många sorgliga böcker (iallafall inte som jag kan komma på just nu). Om jag fick välja film blir det helt klart Hair, gud vad jag grät när jag såg den...

11. Gillar du skolmaten på din skola?
Tja, ibland är den ganska god. Och det är mycket bättre än hur det var i 1:an till 5:an (det måste t.o.m. du erkänna Liv) så ja, jag gillar den (för det mesta).

Hoppades ni gillade svaren, jag skickar inte ut nya frågor eftersom jag redan gjort det!

4 kommentarer:

  1. Ja, jag tycker verkligen att du ska börja på teater!

    SvaraRadera
  2. Ja, man kan ju alltid testa att börja i teater, och om man sen inte vill fortsätta så är det bara att sluta. Det låter ju rätt roligt att spela teater. :)

    SvaraRadera
  3. Liv!?!?!? Är det du?
    Jag trodde att nån annan som hade ändrat svaren när det stod t ex Gillar du skolmaten?:
    Tja, ibland........så ja, jag gillar den!!! :-D

    SvaraRadera
  4. Oj då!!!! Det var ju din blogg Karin!!!! Jag trodde att det var livs!!! :-D förlåt! :-) haha

    SvaraRadera