tisdag 26 juni 2012

Omslagsduell!


Tjejer med underliga grejer runt sina ögon, typ tatueringar eller nåt
Days of Blood and Starlight av Laini Taylor
Incarnate av Jodi Meadows


Fötter inklusive ben
Mycket mer än så av Sarah Dessen
Ingen sommar utan dig av Jenny Han
Ja, det blev inte ett så jättelångt omslagsinlägg, men herregud, det är faktiskt jättejobbigt att göra såna här inlägg! Jag måste kolla in massor med bloggar och bokshopar på internet, och det tar faktiskt väldigt lång tid, och så har ni mage att klaga! herregud...
Okej, nummer ett: Incarnate gillade jag sådär, jag stör mig av någon anledning så himla mycket på personens läppar, de ser fejkade ut, tjejen på bilden har genomgått aldeles för mycket plastikoperationer...Och varför just en fjäril? Och så stör jag mig lite på färgerna...
Men Days of Blood and Starlight var ju grymt snygg! Så himla snygga tatueringar, skulle t.o.m. kunna ha dem i skolan, utan att vara rädd för att någon skulle skratta, de skulle bara bli avundsjuka! (vad skulle de tillexempel tro om jag gick omkring med en fjäril i ansiktet, de skulle tro att jag var bakom flötet!) Alltså: Days of Blood and Starlight vinner!
Nästa var lite svårare, de är ju egentligen ganska lika. Mycket mer än så har en härlig somrig känsla över sig, med flipflopen och bryggan och den blommiga väskan och de gula ljuset, medan Ingen sommar utan dig har en lite mer avslappnande känsla, med blombladen och blomkvisten och den enkla klänningen. Hmm...mycket, mycket svårt...
Fast jag tycker nog bäst om Ingen sommar utan dig, den är så vacker och jag gillar perspektivet.
Men vad tyckte ni? Kommentera gärna era egna åsikter!

1 kommentar:

  1. Laini Taylor böcker tycker jag är supermegasnygga :P Måste verkligen köpa dem nån dag!

    Och Äääälskar omslaget till Ingen sommer utan dig. Galet fint! Vill ha den boken trots att jag inte läst boken innan...>.< jag måste sluta vara så ytlig :P

    SvaraRadera