lördag 3 mars 2012

Böcker jag önskar mig!

Här kommer några böcker jag jättejättegärna vill läsa, men som jag inte köpt än!

 Tretton skäl varför av Lauren Oliver
Min kompis Liv på En plats i bokhyllan säger att den är superbra så jag får väl lita på henne :)
Sam har allt, hon är populär, har en snygg pojkvän, tre underbara vänner och allt annat som hör till. Hon verkar vara en total bitch (..säger Liv, och jag håller med efter vad jag läst på hennes recension av den). Men en dag när honåker hem från en fest så smäller det till, och bilen åker ner i diket, och Sam dör.
Men hon får sju chanser på sig att förstå varför hon dog, så hon upplever hon den dagen hon dog sju gånger, och då börjar hon förstå hur mycket hon håller på att förlora.

Jag föll för Livs recension direkt, hoppas den kan komma att bli en favoritbok så småningom!

Anna and the French Kiss  har fått toppbetyg på Boktycke och fortsättningen Lola and the Boy Next Door verkar lika bra! Man behöver ju bara titta på framsidorna för att förstå att det är två supersöta kärlekshistorier. Visst är de på engelska, men jag lyckades läsa ut Percy Jackson 1 på engelska, och det var ändå snart två år sen, så det ska nog gå bra!




Tretton skäl varför av Jay Asher verkar superbra! En tjej som begått självmord och spelat in tretton sju kasettband där hon berättar varför hon begick självmord, kan det bli bättre?
Det händer nu av Sofia Nordin är också en kärlekshistoria, fast om två tjejer som blir kära i varandra! Det finns ju nästan inga böcker om två tjejer som blir kära i varandra (eller två killar) så det ska bli jätteroligt att läsa!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar