onsdag 7 mars 2012

Fakta om min skola!

Jag måste bara skriva ner alla knäppa grejer om min skola, innan jag glömmer allt!
Kortisfakta om min skola:
  •  Skolan ser ut som ett fängelse från 80-talet
  • De flesta av de franska, spanska och italienska eleverna är asjobbiga! Har jag glömt någon klass?
  • Vi har prov i gympa och i simning, finns det något så dumt som prov i att hoppa bock eller gå balansgång? Gud ge mig styrka...
  • Der är killgympa och tjejgympa, alltså killarna och tjejerna för sig, killarna håller på med fotboll och innebandy, och vi tjejer håller på med kullerbyttor och balansgång! Jag frågade vår gympalärare om det var olika gympa för killar och tjejer, och hon svarade ja som om det var självklart! Hon sa att tjejer tycker mer om gymnastik än killar, och killarna tycker bättre om sport än tjejerna! Fy F**!!
  • Skolgården ägs av killarna och deras bollar, och då menar jag HELA!!! Bollar flyger överallt och  tjejerna (utom de som spelar fotboll) får ta flykt till cafeterian!
  • Man får betyg ända sen i ettan.
  • Man har varken samhällskunskap, hemkunskap, syslöjd eller träslöjd.
  • Man har fem minuter att gå mellan en lektion till en annan, och efterom vår skola är ENORM så borde man ha typ 10 minuter på sig, man måste ju typ gå en kilometer!
  • Man har minst ett prov varje vecka, och man pluggar så mycket till proven att man aldrig hinner lära sig något!
Jag tror det var det viktigaste, Liv får påminna mig om jag glömt något, tack för mig! 
Här är en bild på vår skola, fast det är den delen man går i i 1:an, 2:an, 3:an, 4:an och 5:an
Vår del är ungefär likadan, fast grå.

6 kommentarer:

  1. Hallå där du glömde att.
    1. de har det mest urdumma system någonsin, som att t ex lärare bara får jobba 9 år där. Vilket gör att ni får flytta eftersom båda era föräldrar är lärare där. BUÄÄÄH, FLYTTA INTE :(
    2. Deras bibliotek är helt värdelöst.
    3. Vaktmästarna är så sura så att de måste äta minst 1 ton citron till frukost...
    4. Det är en av de sämsta skolorna NÅNSIN!

    Det var det viktigaste. Resten får du ta reda på själv ;)

    SvaraRadera
  2. Oj, det är ganska stor skillnad på din skola mot för min! T.ex. så har vi ingen cafeteria och så kommer jag inte få betyg förrän jag börjar sjuan, du hade det redan i ettan! Jag har nästan aldrig prov på min skola, ungefär bara 2 gånger per termin.. Dessutom så är min skola pytteliten, det är bara ca. 50 elever som går där och din verkar jättestor..!
    Det är kul att höra hur det är på din skola! :)

    SvaraRadera
  3. oj, Liv, hur kunde jag glömma det?
    Oj, vad konstigt att få betyg först i sjuan! Vad kul att du tycker det är roligt att höra om skolan :)

    SvaraRadera
  4. Vi har faktisk två prov i veckan

    Evelina: har ni bara 2prov per termin!!! Lylosostar

    SvaraRadera
  5. Gud vilken knäpp skola! Hahah! Har ni haft betyg sen ettan !

    SvaraRadera
  6. Ja...när man gått så länge i den här skolan så blir det helt invant, så det känns jättekonstig att INTE få betyg förrän i sjuan...

    SvaraRadera