måndag 20 augusti 2012

Engelska sjukan

För er som gått i Europeiska skolan i Lux sen ettan och gått på engelska 45 minuter VARJE dag i sex år, så vet ni vad jag pratar om när jag säger Engelska sjukan. Och då menar jag inte att man får rödvita bölder som ser ut som englands flagga eller att man plötsligt lär sig hela "God save the queen" utantill.
Detta är en språk och skrivsyndrom.
I engelska så skriver man tillexempel stor bokstav på alla veckodagar och månader, osv. Men inte i svenska, och det smittar av sig. Så här blir det när jag skriver: "...igår, Tisdagen *NEJNEJNEJ, SUDDA SUDDA!* ...igår, tisdagen den 24 Maj *NEJ! vad är det med mig?*...igår, tisdagen den 24 maj". etc.
Och så börjar man säga "Hej, vill du komma och joina oss?" istället för "Hej, vill du ansluta dig till oss". Fast man gör väl så i Sverige också, antar jag ;)
Har absolut ingen aning varför jag skriver det här, men jag har så tråkigt, så NÅGOT måste jag väl göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar