tisdag 28 augusti 2012

Teaser Tuesday #2

Jaha, då är det dags för Teaser Tuseday igen, alltså ;)

För er som inte vet vad det är så går det ut på att man varje tisdag bläddrar till en slumpmässig sida i den boken man läser, och skriver ner ett stycke ur boken, men det får inte innehålla spoilers.
Ja, egentligen så läser jag ju två böcker, och jag tycker detta är så kul, så jag skriver ett utdrag från båda ;) De jag läser just nu är Törst och Eld, så vassegoa:

Tadaa:
"Vem är du?" säger hon
Viktor flinar igen.
"Du börjar alltså med en av de största filosofiska frågorna?"
"Du vet vad jag menar", säger hon. "Grundfakta."
(s. 264)










Jesse svalde med uppspärrade ögon. Nu syntes ingenting av hans vanliga säkerhet. Jag antar att det var skillnad på "vanliga" tillfällen och tillfällen när man hölls i ett stadigt grepp av en riktigt vältränad, riktigt lång och riktigt förbannad rysk kille. "Ja, sir!"
(s. 122)

2 kommentarer:

  1. Kommer ihåg det där citatet från Törst (Vampire Academy eftersom jag läste den på engelska: "I guess there was "usually" and then there was being held in the grip of a really ripped, really tall, and really pissed-off russian guy.")
    haha, kunde inte låta bli ;)

    SvaraRadera
  2. haha, att den var så lik den svenska översättningen ;)

    SvaraRadera