onsdag 15 augusti 2012

Fyra nya fantastiska böcker!

Ja, idag var jag på stan. Huvudanledningen var att jag skulle klippa mig, nu har det där jäkla hårsvallet försvunnit! 1-0 till mig. Numera har jag en snygg kort frisyr, mycket snyggare än innan.
Iallafall, that's not the point, vi (jag, mamma, syrran) gick in i en bokhandel! Science fiction bokhandeln i gamla stan, för att vara exakt. Det var, allvarligt talat, den bästa bokaffär jag varit i! Den var proppfull med böcker, och affären var stor, och det fanns bara science fiction, fantasy, dystopier, alltså alla böcker med lite övernaturliga inslag. Och alla nya böcker, på både engelska och svenska fanns där! Jag blev helt euforisk! Egentligen skulle vi bara köpa en bok, men det blev fyra, hähä...
Böckerna vi köpte:
A Dance with Dragons av George R.R. Martin
Ja, äntligen har vi den senaste delen i A Song of Ice and Fire. Den var en riktig tegelsten, nästan tjockare än den var hög. A Game of Thrones var ju så bra, så hur kunde man låta bli att köpa del fem? Hoppas bara den är den sista, det är så jobbigt att vänta på nya böcker.

Soulless av Gail Carriger
Jaa! Vi har länge velat skaffa den, och nu äntligen! Alla har sagt att den är jättebra, och jag gillar omslaget väldigt mycket, är lite svag för parasoller ;) Den fanns på svenska, men jag vill helst läsa den på originalspråket, dessutom fanns den i pocket på engelska ;)
Changeless av Gail Carriger
Ha! Nu blir ni allt avundsjuka! Vi köpte tvåan också, MOHAHA! Fyran och femman fanns också, men inte trean, tyvärr, så vi köpte inte resten, vi får vänta tills vi får del tre, Blameless. Förresten, visste ni att Soulless blivit mangaserie!? Den måste jag absolut skaffa!
Jellicoe Road av Melina Marchetta
MOHAHAHA! (hjälp, jag börjar få storhetsvansinne) Jag har också velat ha den här boken jättelänge, och nu har jag den i min ägo, jaaaa! Alla recensioner säger att den är jättebra, och den verkar verkligen spännande när man läser på baksidan. Så fort jag läst klat Artemis Fowl ska jag börja med den! (eller så börjar jag på soulless)

6 kommentarer:

  1. Jag lånade just Jelico road på bibblan idag!
    Undrar om den är så bra som alla verkar tycka...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hoppas jag verkligen, annars vore det en besvikelse ;)

      Radera
  2. Åh jag älskar SF-bokhandeln! Speciellt den i Gamla stan! Har varit i den som ligger i Göteborg också, den var också helt otrolig, fast jag gillar den i Gamla stan mer! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är den bra, den har alla nya böcker, på både engelska och svenska ;D Vad bra att den finns i Göteborg, då kan jag gå i den om jag åker dit ;)

      Radera
  3. Karin, du MÅSTE gå in på min blogg nu, säg till Vera ockå!!! :-D

    SvaraRadera