tisdag 7 augusti 2012

Min önskelista när det gäller böcker:

Eftersom jag fyller tretton snart (9 september, ifall någon bryr sig) så kanske det vore bra att bestämma vilka böcker jag helst skulle vilja ha, håller ni inte med? Det kommer bli en väldigt lång lista, men jag kanske inte behöver skriva ner exakt ALLA böcker jag vill ha, men några ;)
photo edited for free at www.pizap.com

Det är är ioförsig bara ett litet smakprov på vad jag önskar mig, men jag ville inte ta en allt för lång lista, och den här tillhör mest de engelska böckerna jag vill läsa.

  • The perks of being a wallflower av Stephen Cbosky. Jag har hört massor om den här boken, och alla som läst den tycker den är helt fantastisk.
  • Nattens Cirkus av Erin Morgenstern. Jag tycker för det första om omslaget, och jag har också hört att den är bra, så varför inte?
  • A Dance with Drgons av George R.R. Martin. Jag har ioförsig bara läst den första i A Song of Ice and Fire (A Game of Thrones), men den var verkligen jättebra, och vi har redan resten av serien utom den här, och då kan man lika gärna skaffa den nu!
  • Själlös av Gail Carriger. Hanlingen verkar jättebra, och den verkar verkligen rolig och spännande, dessutom har den fått väldigt bra recensioner.
  • Bitterblue av Kristin Cashore. Ja, de två första böckerna i serien var super,så då måste man ju köpa den sista, eller hur? Och att den knyter ihop de två första berättelserna gör ju det bara bättre ;)
  • Sommarbruden av Marita Conlon-McKenna. En liten Hattaffär på hörnet och Bröllopsfixare var helmysiga, och den här har jag inte läst och den verkar också väldigt mysig ;)
  • The Fault in our stars av John Green. Verkar jättebra, och har fått väldigt bra betyg.
  • Mothstorm av Philip Reeve. Den här science-fiction berättelsen av Philip Reeve kan man ju inte missa! jag har läst de två första (Larklight och Starcross) och de var fantastiska, och det är helt underbara bilder i.
  • Där världen slutar av Philip Reeve. Den sista i ännu en science-fiction berättelse, och jag vill väldigt gärna veta hur den slutar.
  • Frost av Maggie Stiefvater. Ja, hehe, jag skäms nästan över att ointe ha läst den, eftersom den verkar så bra, hehe...
  • I'd Tell I Love You But Then I'd Have To Kill You av Ally Carter. Äntligen en spionberättelse där det inte är en kille som är spion!
  • Heist Society av Ally Carter. En annan spion-serie av samma författare, hur kan man låta bli?
  • Catching Jordan av Miranda Kenneally. Har fått väldigt bra recensioner, och jag vill gärna ha lite mer engelska böcker.
  • Smart Girls Get What They Want av Sarah Strohmeyer. Verkar väldigt mysig, fast jag vet egentligen inte så mycket om den, men jag gillar titeln så mycket ^^
  • The Wishing Spell av Chris Colfer. Tja, man tar varje chans man får för att läsa en fantasybok, eller hur? Dessutom är omslaget magiskt, och jag har läst de första kapitlen på en sida, och den verkar jättebra ;)
  • The Jelly Bean Crisis av Jolene Stockman. Omslaget är så snyggt, det är egentligen bara därför jag vill ha den XD OCH den verkar faktiskt bra.
  • Lies, Knives, and Girls in Red Dresses av Ron Koertge. Jag tycker det är så roligt med retellings, och den här verkar så rolig ;)
  • Wicked Jealous av Robin Palmer. Ännu en retelling som verkar bra ;)

1 kommentar: