onsdag 1 augusti 2012

Månadsrapport Juli 2012

För att göra det extra skojigt ska jag visa vilka böcker jag läst genom bilder:

photo edited for free at www.pizap.com

För övrigt så är de i den ordningen jag läste dem ;) Och, ja, det kom något ivägen för Genom dina ögon, men jaja...För säkerhets skull så skriver jag vilka böcker det är, ifall ni inte ser vad det står;

  • City of Bones av Cassandra Clare
  • City of Ashes av Cassandra Clare
  • City of Glass av Cassandra Clare
  • Spelkortsmysteriet av Jostein Gaarder
  • Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
  • City of Fallen Angels av Cassandra Clare
  • De glömda berättelserna av John Flanagan
  • Dödsmässa av Reginald Hill
  • Monstrets dotter av Kristin Cashore
  • Bröllopsfixaren av Marita Conlon-McKenna
  • Bree Tanners andra liv av Stephanie Meyer
  • Elizabeth av Lesley Pearse
  • Diamantsvärdet och Träsvärdet 2 av Nick Perumov
  • Agnes Grey av Anne Brontë
  • A Game of Thrones av George R.R. Martin
  • Synvilla av Karina Berg Johansson
  • Genom dina ögon av Stephanie Meyer
Antal lästa böcker: 17

Antal böcker på svenska: 12

Antal böcker på engelska: 5 (!)

Antal recenserade böcker: hittils 13, men jag ska recensera Diamantsvärdet och Träsvärdet 2, Agnes Grey, A Game of Thrones och Synvilla snart, jag har bara inte hunnit göra det än...

Bästa boken: Det har vart en ovanligt bra månad med ovanligt bra böcker, så jag kan varken bestämma den bästa eller den sämsta boken...

Kommentar: Som sagt, en väldigt bra månad, med väldigt bra böcker. Jag är väldigt stolt över att ha läst hela The Mortal Instruments (nå, nästan då, jag håller på med femman). Och jag är väldigt stolt över att ha läst hela A Game of Thrones på engelska! Jag trodde den skulle vara tråkig, men gud så bra den var!

Planeringar inför nästa månad: Tja, jag vill ju läsa ut City of Lost Souls, jag vill så gärna veta hur det går! Och så vill jag fortsätta läsa A Game of Thrones, eftersom de var så bra. Och så vill jag läsa fortsättningen på Cirkeln, Eld. Och jag vill läsa den fjärde (och sista) boken om Magre Memed, Hav av eld. Och så hade jag tänkt mig att ge den första Artemis Fowl en sjuttioelfte chans...

2 kommentarer:

  1. Är bröllopsfixaren bra?

    SvaraRadera
  2. ja, det var den faktiskt ;) Om du vill veta lite mer om den kan du ju läsa min recension ;)

    SvaraRadera